Autorid Ülle Viltrop, Anneli Mõtsmees
Seekord kohtusid Erasmuse projekti “Creating A Learning Love” osalejad Bulgaariast, Türgist, Makedooniast ja Eestist Hispaanias. Võõrustajaks Pedro Munoži linna Ceip Ma Luisa Canas kool. See on 7000 elanikuga väike linn Hispaania keskosas Madriidist lõunapool La Mancha piirkonnas. See on piirkond, kus Miguel de Cervantese loodud Don Quijote võitles nii vaenlaste kui tuuleveskidega.
Seal on kõik nii teistmoodi. Lasteaias käivad lapsed vanuses 1-3 aastat (Hispaania ema saab emapalka 1-6 kuud). Meie külastasime kooli, kus õppisid 4-12 a lapsed. Kõikide laste päev kestab kella 9st -14ni. Lõunasöök-jook on igaühel kaasas ja lapsed ei maga koolis. Kooli territooriumi ümbritseb kõrge aed. Õueala katab valdavalt liiva ja peene kiviklibu segu või tartaankate. Puudub muru ja ka eraldi liivakaste ei ole. Õpetajate tööpäev on 6 tundi pikk, suvepuhkus 60 päeva ning lisaks saavad õpetajad puhata ka jõulude ajal 20 ja lihavõtte ajal 10 päeva. Lasteaiarühmas on korraga tööl 2 täiskasvanut.
Praegu on Hispaanias viinamarjade koristamise aeg. Meie pilku püüdsid tehasesse vuravad traktorid, mille järelkärud olid marju täis. Külastasime kohalikku veinitehast, kus saime teada, et kogutud viinamarjade hind sõltub nende suhkrusisaldusest. Mida magusam on mari, seda kõrgem hind. Viinamarjade korjamine oli läbivaks teemaks ka lasteaia tegevustes – lapsed joonistasid traktoreid ja viinamarjakobaraid. Meie osalesime 4-5 aastaste laste õppetegevuses, kus mängiti projektis osalevate maade kogutud mänguderaamatu mänge. Mängisime koos nt “Haned, luiged tulge koju” ja “Heeringas, heeringas 1-2-3”.
Kogu õpirände jooksul märkasime kuivõrd head koostööd teevad kooli personal ja lapsevanemad. Igaks lõunaks olid vanemad meile valmistanud maitsva lõunasöögi. Toredaks koostöö näiteks oli viimaseks õhtuks projektipartnerite auks korraldatud pidulik õhtusöök, mille ettevalmistamisel ja läbiviimisel osalesid lisaks pedagoogidele nii lapsed kui nende vanemad.
Õpiränne oli heaks näiteks, et ka keerulisel pandeemia ajal on siiski võimalik ohutusnõudeid täites kohtuda silmast silma ja luua mitmekülgsemat maailmavaadet partnerite asutustest. Tõime kaasa häid mõtted, kuidas täiustada oma õueala ja rikastada õppetegevuse vahepausi. Ees ootavad veel kohtumised Bulgaarias ja Makedoonias ning aprilli lõpul võõrustame meie projekti riike.
Õpirändel Hispaanias käisid Anna-Lena, Anneli, Kai ja Ülle.